عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » پیام فرماندار گمیشان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی


پیام فرماندار گمیشان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی

پیام فرماندار گمیشان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی

ضمیر فرماندار گمیشان در پیامی هفته کتاب و کتابخوانی را بر اهالی فرهنگ، هنر و اصحاب قلم و ادب تبریک گفت.

در این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

کتاب  به عنوان بهترین رابط میان گذشته و حال، و تنها مونس انسان های اندیشمند است که حتی در روزگار پیشرفت های چشم گیر بشر در عرصه های دانش و نوآوری نیز، نه تنها اهمیت خود را از دست نداده بلکه جلوه های گسترده تر، تازه تر و پایدارتری یافته است.

اهميت كتابخواني در اسلام به‌قدري است كه معجزه پيامبر اكرم (ص) از نوع كتاب است و در اين كتاب مقدس هم اولين آياتي كه بر پيامبر (ص) نازل شده با امر به خواندن و الفاظ كتاب، قلم، و علم توأم شده است. اهميت كتاب و كتابخواني و عظمت و شرافت كتاب در اسلام تا حدي است كه خداوند متعال به قلم و به آنچه مي‌نويسد، قسم ياد مي‌كند. تاكيدات مقام معظم رهبري نيز كه كتابخواني و علم آموزي را نه تنها يك وظيفه ملي كه يك واجب ديني برشمرده اند، بر عزم راسخ مسوولان نظام مقدس جمهوري اسلامي در اين حوزه صحه مي گذارد.

با توجه به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به نام دولت و ملت همدلی و همزبانی ، می توانیم با عمل به این شعار در جهت تحقق و به ثمرنشستن آرمان مقدس کتابخوانی نیز اقدام نماییم ؛ چرا که این امر از مصادیق پیشبرد اهداف این بیان رهبری است.

تقویت و اشاعه این موضوع و همچنین فرهنگ سازی مسئله کتاب و کتابخوانی ، نیازمند عزم ملی است ، بدین گونه که تمامی مسوولین با آگاه سازی و اطلاع رسانی در بین مردم ، باید جامعه هدف را به سمت کار مفید که همان بحث مطالعه کتاب و کتابخوانی است ، سوق دهند و اجرای دقیق  این مسوولیت خطیر از مهمترین مسائل است.

اینجانب ضمن تبریک هفته کتاب وکتابخوانی، از تمامی تلاشگران عرصه اندیشه و قلم که نقشی را بر صفحه کتاب ها می نگارند و آنانی که کتاب را می خوانند تا بیشتر بدانند و هم آنانی که در مسیر اعتلای فرهنگ کتابخوانی  حرکت می کنند نهایت تقدیر و قدردانی را دارم و از خداوند منان خواستار توفیق روز افزونشان هستم.

امانگلدی ضمیر - فرماندار شهرستان گمیشان


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گمیشان
  • بازدید : 1297
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 1040

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 39
بازدید دیروز: 143
بازدید ماه:1302
بازدید سال:14668
بازدید کل:2183428