عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » نشست هماهنگی احداث مراکز تکثیر میگو گمیشان

با حضور فرماندار، مسئولین کشوری و استانی شیلات و دامپزشکی برگزار شد؛

نشست هماهنگی احداث مراکز تکثیر میگو گمیشان

نشست هماهنگی احداث مراکز تکثیر میگو گمیشان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری؛ نشست هماهنگی احداث مراکز تکثیر میگو گمیشان با حضور فرماندار، معاون آبزی پروری شیلات کشور، مدیر کل بهداشت دامپزشکی کشور، مدیر کل میگوی کشور، مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیر کل شیلات استان، مدیر کل دامپزشکی استان و دیگر مسئولین برگزار شد.

در پایان این نشست فرماندار گمیشان در گفت گو با واحدخبر صدا و سیمای مرکز گلستان و در خصوص این نشست گفت: در حال حاضر میگو از جنوب کشور جهت پرورش وارد مجتمع پرورشی گمیشان می شود و در این خصوص تصمیم بر آن داریم تا لارو میگو در خود گمیشان تولید شود.

وی افزود: تولید لارو میگو در خود شهرستان نوید بخش آینده ای روشن برای توسعه گمیشان است.

فرماندار گمیشان رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در منطقه را از برنامه های اساسی این طرح بیان داشت و خاطر نشان کرد: اساس را بر این نهادیم تا سرمایه گذاران بومی در اولویت قرار گیرند.

در ادامه معاون آبزی پروری شیلات کشور نیز خاطر نشان کرد: در حال حاضر در سطح کشور 10 هزار هکتار استخر وجود دارد و با برنامه ریزی های انجام شده پیش بینی می شود در سال 96 سی هزار تن تولید داشته باشیم.

وی با اشاره به سایت 4 هزار هکتاری پرورش میگوی گمیشان گفت: با توجهات دولت شیلات سرمایه گذاری خوبی را در این سایت انجام داده و در سه سال اخیر رشد بسیار خوبی را داشته است.

معاون آبزی پروری شیلات کشور با اشاره به انتقال آب دریا به سایت پرورش میگوی گمیشان اذعان داشت: در جلسه امروز مشکلات مجتمع بررسی و قرار بر این شد تا لارو میگو جهت تکثیر در خود گمیشان تولید شود.

مدیر کل بهداشت دامپزشکی کشور نیز در گفت و گویی اظهار داشت: مسئله مهم در تولید و پرورش بحث سلامتی آن است.

وی با اشاره به افزایش تولید میگو در سال جاری گفت: با تلاش پرورش دهندگان میزان تولید میگو در مجتمع پرورشی گمیشان رشد بسیار خوبی داشته است و تحقیقات دامپزشکی و شیلات از این سایت بیانگر آن است که هیچ گونه آلودگی ویروسی در سایت گمیشان مشاهده یا گزارش نشده است.

مدیر کل شیلات استان نیز در ادامه با اشاره به برنامه شیلات استان برای توسعه میگو گمیشان گفت: در برنامه افق 1404 بنا داریم تا 10 هزار هکتار از اراضی این مجتمع را در بحث پرورش میگو فعال نموده و به بهره برداری برسانیم.

وی افزود: با توجه به اراضی ساحلی به مسئولین کشوری شیلات و دامپزشکی پیشنهاد دادیم تا محدوده ای را برای مراکز تکثیر میگو بصورت مجتمع در نظر گرفته شود.

مدیر کل شیلات استان در پایان خاطر نشان کرد: با مجوز 5 مرکز تکثیر برای فاز یک مجتمع 4هزار هکتاری میگو موافقت شده است که طی هفته آینده و پس از صدور مجوز رسمی از دامپزشکی کشور به متقاضیان ارائه خواهد شود.

 

نشست هماهنگی احداث مراکز تکثیر میگو گمیشان

 

نشست هماهنگی احداث مراکز تکثیر میگو گمیشان

 

نشست هماهنگی احداث مراکز تکثیر میگو گمیشان

 

نشست هماهنگی احداث مراکز تکثیر میگو گمیشان

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گمیشان
  • بازدید : 604
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2006

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 191
بازدید دیروز: 105
بازدید ماه:5226
بازدید سال:5226
بازدید کل:2173986