عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » سی و یکمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران آغاز شد

با سخنرانی رئیس جمهور؛

سی و یکمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران آغاز شد

سی و یکمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران آغاز شد

رییس جمهور در مراسم افتتاحیه کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی خاطر نشان کرد: وحدت اسلامی تنها راه پیشرفت اسلام است/ آنان که در برابر داعش جنگیدند، حق بزرگی بر منطقه و جهان دارند/ بخش تلخ تحولات اخیر؛ بی پروایی برخی دولت های منطقه در همکاری با رژیم صهیونیستی است/ دشمنی با مقاومت منکر بزرگ در جهان اسلام است و نخبگان، علما و جوانان اجازه آن را نخواهند داد/ کشتار مسلمانان تمدن نیست/ هدف اول استکبار و صهیونیسم فرصت سوزی از طریق اختلاف افکنی میان کشورها، اقوام و مذاهب منطقه است/ شیعه و سنی اختلافی ندارند، دو مسیر با یک هدفند؛ هر چه اختلاف است شما راه انداختید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری؛ رییس جمهور با تاکید بر اینکه مبارزه با تروریسم باید تا محو همه اشکال آن ادامه یابد، اظهارداشت: آنان که در برابر داعش جنگیدند، حق بزرگی بر منطقه و جهان دارند و دشمنی با مقاومت، منکر بزرگ در جهان اسلام است و نخبگان، علما و جوانان اجازه آن را نخواهند داد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز سه شنبه در مراسم افتتاحیه سی و یکمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی گفت: بخش تلخ تحولات اخیر؛ بی پروایی برخی دولت های منطقه در همکاری با رژیم صهیونیستی است.

دکتر روحانی در این کنفرانس که با شعار "وحدت و الزامات تمدن نوین انسانی" و با حضور شخصیت‌های برجسته و اندیشمندان و نخبگان و علمای جهان اسلام از دیگر کشورها در سالن اجلاس سران برگزار شد، ضمن تبریک میلاد پیامبر اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) و هفته وحدت، گفت: امسال کنفرانس وحدت اسلامی در شرایطی برگزار می‌شود که در جهان اسلام با دو حادثه شیرین و تلخ مواجه هستیم.

رییس جمهور پیروزی‌های ارزشمند ملت‌ها و ارتش‌های منطقه بر تروریسم را از حوادث مغتنم و شیرین منطقه دانست و گفت: مردم و ارتش‌های عراق، سوریه و لبنان و همه آنهایی که در مسیر مبارزه با تروریسم از این کشورها حمایت کردند، امروز خوشحال و سرافرازند که پایه‌های اصلی تروریسم در منطقه فرو ریخته و توطئه استکبار و صهیونیسم و بخش اعظم توطئه استکبار و صهیونیسم علیه ملت‌ها نقش بر آب شده است.

دکتر روحانی افزود: البته تلاش و مبارزه مسلمانان علیه تروریست تا ریشه‌کن شدن همه عوامل و اذناب آنها در منطقه ادامه خواهد داشت.

رییس جمهور با تأکید بر اینکه کسانی که در عراق و سوریه به مبارزه علیه تروریسم برخاستند و با آنها جنگیدند حق بزرگی بر گردن ثبات و امنیت منطقه و ملت‌ و کشورهای جهان دارند، گفت: این تروریسم، تنها تهدیدی برای منطقه به شمار نمی‌رفت بلکه برای جهان، اروپا و آمریکا نیز تهدیدی بزرگ بود.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: همه انسان‌هایی که علاقمند به ثبات و امنیت هستند، باید از رزمندگان صف مقاومت سپاسگزار باشند، که البته متأسفانه امروز اینطور نیست و به جای تشکر به دنبال تضعیف و توطئه علیه آنها هستند.

  رییس جمهور با اشاره به اینکه سال گذشته در کنفرانس وحدت اسلامی از رهایی حلب از چنگال تروریست‌ها خوشحال بودیم، گفت: در سخنرانی سال گذشته گفتم که به زودی پیروزی‌های دیگری را شاهد خواهیم بود و امروز در شرایطی این کنفرانس برگزار می‌شود که هم موصل آزاد شده و هم پایه‌های تروریسم در منطقه فرو ریخته و حتی شهر مرزی بوکمال نیز از دست تروریست‌ها رهایی یافته است.

دکتر روحانی اظهارداشت: بخش تلخی که جهان اسلام با آن روبروست این است که برخی کشورهای منطقه و کشورهای اسلامی نزدیکی خود نسبت به رژیم غاصب صهیونیستی را در منطقه با کمال بی‌پروایی آشکار و اظهار می‌کنند و این در حالی است که اگر برخی از این کشورها در گذشته و به طور پنهانی با دشمنان منطقه گفتگو و همکاری داشتند در بیان منکر آن می‌شدند و این ارتباط به قدری شوم و قبیح بود که هیچ یک از سران کشورها، نمی‌توانست اسراییل را دوست و مقاومت را دشمن منطقه قلمداد کند.

رییس جمهور با تأکید بر اینکه امروز برخی کشورها تلاش می‌کنند که این منکر بزرگ را تبدیل به معروف کنند، افزود: دشمنی با مقاومت منکر بزرگ در جهان اسلام است و تردیدی ندارم نخبگان، علما و جوانان اجازه نخواهند داد این نقشه شوم به ثمر برسد.

دکتر روحانی تصریح کرد:  ملت فلسطین، ملت‌های منطقه و علما، نخبگان و جوانان، هرگز معضل و دشمنی صهیونیسم و اشغال سرزمین فلسطین را فراموش نخواهند کرد و همواره آزادی قدس شریف آرزوی ملت‌های مسلمان منطقه بوده و خواهد بود.

رییس جمهور با بیان اینکه در میان توطئه‌هایی که استکبار جهانی و صهیونیسم در منطقه داشته‌اند، برخی کمتر مورد توجه است، اظهار داشت: اینکه قدرت‌های بزرگ از جمله آمریکا و صهیونیسم گروه‌های تروریستی را ساخته و به جان مردم انداخته‌اند، موضوعی واضح و روشن است که ما آن را می‌دانیم و آنها نیز ناچار به اعتراف هستند.

دکتر روحانی ادامه داد: همه می‌دانند که القاعده  و تروریست‌ها را در شرق منطقه در افغانستان و پاکستان چه کسانی ایجاد کردند و می‌دانیم که چه کسانی به تروریست‌ها پول و سلاح داده و به آنان کمک‌های فنی و اطلاعاتی کرده‌اند، گر چه در نهایت این ماری که آنها برای نیش زدن به دیگران در آستین خود پرورانده بودند به خودشان نیز حمله کرد و آنها را هم گزید و آنها نیز از آثار تروریسم بی‌بهره نماندند.

رییس جمهور با بیان اینکه شاید تبعات توطئه دشمنان منطقه، کمتر مورد توجه قرار گرفته است، گفت:‌ فرصت‌سوزی اولین اقدام شومی بود که به واسطه تروریسم در منطقه بوجود آمد.

دکتر روحانی افزود: امروز می‌گوییم در عراق و سوریه تروریست‌ها مردم را کشته و آثار باستانی را ویران کرده‌اند و ترس، رعب و وحشت را در میان مردم ترویج دادند، اما از این سخن نمی‌گوییم که عراق و سوریه چند سال از فرصت تمدن‌ یافتن و توسعه‌یافتگی عقب‌رانده شدند.

رییس جمهور تأکید کرد: هرگاه ملت ایران توانست در مرز پیشرفت و تعالی قرار بگیرد، دشمنان توطئه‌ای برای فرصت‌سوزی علیه ما ترتیب دادند، همانطور که وقتی پس از انقلاب از مشکلات عبور کردیم و کشور آماده سازندگی بود، فرد و حزبی را در منطقه علیه ملت ایران تحریک و جنگ 8 ساله را طراحی کردند و بعد از اینکه ما از جنگ رهایی یافتیم به محض اینکه دیدند، ملت ایران در مسیر رشد و توسعه قرار گرفته، توطئه دیگری به نام مسأله هسته‌ای را علیه ما ایجاد کردند.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: امروز نیز چون می‌بیننند جمهوری اسلامی ایران در مسیر رشد و توسعه قرار گرفته است به دنبال طراحی‌های جدید برای ایران و منطقه هستند.

رییس جمهور تصریح کرد: سوریه دیر یا زود از تروریسم نجات یافته و تروریست ها را از این کشور بیرون می‌کند و ملت عراق در آینده متحد‌تر خواهد بود و کرد و شیعه و سنی در این کشور متحد و در کنار هم بوده و عراق توسعه‌یافته‌ای را خواهند ساخت؛ یمن هم از شر دشمنان نجات می‌یابد و ملت یمن قطعاً متجاوزان را پشیمان خواهد کرد، اما فرصت‌های از دست رفته در این کشورها چگونه جبران خواهد شد؟

دکتر روحانی با اشاره به اینکه ما می‌دانیم که 8 سال تجاوز نیاز به چند سال زمان جبران دارد، گفت: اولین خیانت بزرگی که قدرت‌های بزرگ و صهیونیسم جدای از ویرانی‌ها و کشتارها در منطقه انجام دادند، فرصت‌سوزی بود و اینکه اجازه ندادند سوریه و عراق به آبادانی خود برسد.

رییس جمهور با تأکید بر اینکه صهیونیست‌ها آمریکا و استکبار جهانی باید در برابر ملت‌های منطقه پاسخگو باشند، گفت: چرا فرصت‌های مردم مسلمان و مظلوم منطقه را از بین بردید؟ چرا فرزندان مردم را در منطقه کشتید و آثار تمدنی را ویران کردید؟ چرا برای نابودی مردم یمن سلاح و بمب داده و می‌دهید؟ چرا در شمال آفریقا توطئه کردید و به این توطئه‌ها ادامه می‌دهید.

دکتر روحانی اظهار داشت: شما می‌خواهید مسلمانان با شما خوب بوده و به شما احترام بگذارند و می‌خواهید ادعا کنید، تمدن بشری و انسانی به دست شماست؟ آیا کشتار مردم، تمدن است؟

رییس جمهور خاطر نشان کرد: اولین فاجعه‌ای که در منطقه واقع شده و کمتر به آن توجه می‌شود، فرصت‌سوزی‌هایی است که استکبار و صهیونیسم به عنوان ثمره‌ای شوم برای این منطقه به ارمغان آورده است.

رییس جمهور با بیان اینکه مسأله دوم این است که بذر اختلاف و دشمنی بین شیعه و سنی کرد و عرب و علوی و سنی افشاندند این سوال را مطرح کرد که چه کسانی بذر این اختلافات را در منطقه افشانده‌اند، گفت:جنگ ها پایان می یابد اما کینه ای که استکبار با حمایت از خونریزان ایجاد کرده سالها باقی خواهد ماند و آیا فکر می‌کنید به این زودی‌ها آثار این کینه و اختلافات از بین می‌رود؟ ملت‌های منطقه از اقوام و مذاهب مختلف، قرن‌ها از شبه قاره هند تا غرب آسیا زندگی مسالمت‌آمیز داشتند و اختلافی بین آنها نبود و این شما بودید که در قرن بیستم و امروز در قرن بیست و یکم بذر اختلاف بین مردم افشاندید.

دکتر روحانی افزود: شما بین اقوام، بین شیعه و سنی و مذاهب مختلف فاصله انداختید، اگر نه اینها با یکدیگر هیچ اختلافی ندارند. شیعه و سنی دو مسیر برای یک هدف و دو راه به سمت چشمه واحد توحید و نبوت هستند. در طول تاریخ همواره با هم برادر بودند و در منطقه در کشورهایی مثل عراق، شبه جزیره و در آفریقا علیه انگلیس و دیگر استعمارگران برای استقلال مبارزه کردند.

رییس جمهور اظهار داشت: اقوام و مذاهب مختلف در منطقه از قرآن آموخته بودند که چگونه با هم برادرانه و در سایه اخوت اسلامی زندگی کنند، اما شما آمدید و بین ملت و اقوام فاصله انداختید. نزاع‌ها برچیده شده و جنگ‌ها پایان خواهد یافت، اما کینه‌ای که در اثر دسیسه‌های استکبار با خون‌ریزی بین اقوام و مذاهب بوجود آمده، سال‌ها طول می کشد تا التیام یابد.

دکتر روحانی با تأکید بر اینکه تلاش برای التیام این زخم‌ها وظیفه همه ما و شما عالمان، فرهیختگان، اندیشمندان، حوزویان، دانشگاهیان، شیعیان، اهل سنت و همه مذاهب دیگر است، تصریح کرد: این رسالت و وظیفه همه ماست که تلاش کنیم، آثار و جراحات ناشی از دسیسه‌های استکبار سریع‌تر التیام یابد.

رییس جمهور در ادامه خاطرنشان کرد: مسأله دیگری که در کنار لزوم توجه به آثار و توطئه‌های استکبار کمتر به آن توجه شده ضربه‌ای است که از این ناحیه به چهره اسلام وارد شده اگر شما به ایران، عراق، سوریه، لبنان، یمن و بحرین خیانت کردید، مردم این کشورها آثار این خیانت‌ها را جبران خواهند کرد.

 

سی و یکمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران آغاز شد

 

 

 



بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گمیشان
  • بازدید : 657
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2957

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 179
بازدید دیروز: 143
بازدید ماه:1442
بازدید سال:14808
بازدید کل:2183568