عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » نتایج عملیات زهکشی اراضی در گلستان موید موفقیت این طرح ملی است

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی؛

نتایج عملیات زهکشی اراضی در گلستان موید موفقیت این طرح ملی است

نتایج عملیات زهکشی اراضی در گلستان  موید موفقیت این طرح ملی است

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: نتایج برنامه زهکشی در اراضی کشاورزی استان به ویژه شهرستان گمیشان، موید موفقیت این طرح ملی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری؛ علی مراد اکبری در جهاد کشاورزی شهرستان گمیشان اظهار کرد: این عملکرد مطلوب مرا بیشتر ترغیب می‌کند تا به طور جدی پیگیری اعتبار برای تداوم این طرح در گلستان و دیگر نقاط کشور باشم و حتما به شکل جدی آن را مورد توجه قرار خواهم داد.

وی خاطرنشان کرد: در دنیا نسبت به موضوع زهکشی مراتع اراضی غفلت شده، اما خوشبختانه برآیند کار در گمیشان نشان می‌دهد که ما خوب کار کرده‌ایم و حتما مستندات این کار به وزارت جهاد کشاورزی و مراجع تصمیم ‌گیری کشورمنعکس می‌شود.

وی با اشاره به میزان اعتبارات زهکشی در مرکز اذعان کرد: با تلاشی که انجام شده از محل تبصره 36، تاکنون 70 میلیارد تومان تامین شده و مطمئنا به دنبال تداوم این برنامه در سطح استان و کشور خواهیم بود.

اکبری با تاکید برارسال گزارش عملکرد زهکشی اراضی به سازمان فائو افزود: با توجه به تجربیات گذشته می‌توان بابت چنین عملکردی، کمک مناسبی را از این سازمان دریافت کرد که بر این اساس باید گزارشی تهیه و به «JSP» ارسال شود و از کارشناسان آن مجموعه دعوت شود تا این کارهای موفق را ملاحظه کند.

وی با اشاره به گزارش تهیه شده استان در زمینه اثرات مثبت زهکشی اراضی تصریح کرد: باید از مدیریت جهاد کشاورزی استان و فرماندار شهرستان بابت چنین همتی قدردانی کرد چرا که توانستند مردم را برای چنین موضوع مهمی ترغیب کند.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: نتیجه این همراهی در سال اول عملیات زهکشی در گمیشان، افزایش دو یا سه برابری محصول گندم و جو در سطح هکتار بوده که منافع مناسبی را به لحاظ مادی عاید کشاورزان و به لحاظ اقتصادی نصیب کشور ساخته است.

اکبری ادامه داد: این موفقیت عینی، نشان از موفقیت طرحی دارد که برای انجام آن باید از توانمندی بخش خصوصی بیش از پیش بهره برد تا ضمن توانمندسازی بخش خصوصی آن را سریع تر به انجام رساند.

 

نتایج عملیات زهکشی اراضی در گلستان  موید موفقیت این طرح ملی است

 

نتایج عملیات زهکشی اراضی در گلستان  موید موفقیت این طرح ملی است

 


 


 



بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گمیشان
  • بازدید : 434
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 3652

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 193
بازدید دیروز: 143
بازدید ماه:1456
بازدید سال:14822
بازدید کل:2183582