عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » 33اولویت درحوزه های مختلف مبارزه با موادمخدردرگمیشان اجرامی شود

فرماندار گمیشان در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد استان؛

33اولویت درحوزه های مختلف مبارزه با موادمخدردرگمیشان اجرامی شود

33اولویت درحوزه های مختلف مبارزه با موادمخدردرگمیشان اجرامی شود

فرماندار گمیشان گفت: 33 اولویت مشخص شده در حوزه های مختلف فرهنگی و پیشگیری، مقابله و درمان در راستای مبارزه با مواد مخدر در سطح شهرستان اجرا می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری؛ امیرشیر توماج در نهمین جلسه شورای هماهنگی مبازره با مواد استان که به ریاست استاندار برگزار شد، خاطر نشان کرد: از اول سال تاکنون 8 جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در شهرستان با 65 مصوبه برگزار شد.

وی افزود: تعیین اولویت ها برای 3 کمیته فعال فرهنگی و پیشگیری، مقابله، درمان و کاهش آسیب های اعتیاد از مهمترین موارد مطرح و پیگیری در این جلسات بوده است.

توماج اضافه کرد: در حوزه فرهنگی و پیشگیری 10 اولویت مشخص شده که شناسایی چالش ها و مشکلات اجتماعی و فرهنگی، تدوین برنامه های فرهنگی و پیشگیرانه، استفاده از ظرفیت دستگاه ها و افراد با نفوذ، توجه ویژه به نهاد خانواده و برگزاری دوره های آموزشی، جشنواره ها و برنامه های متنوع دیگر از موارد مشخص شده است.

وی ادامه داد: در حوزه مقابله نیز 18 اولویت مشخص شده که شناسایی و بررسی وضعیت، احصاء چالش ها و مشکلات، نظارت و کنترل، شناسایی و رصد نقاط آلوده نیز از موارد مهم در این بخش بوده است.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گمیشان با اشاره به 5 اولویت مشخص شده در حوزه درمان و کاهش آسیب های اعتیاد گفت: بالا بردن سطح استاندارد درمان، پیگیری و کاهش هزینه های درمان و بازدیدهای دوره ای از مراکز ترک اعتیاد از اولویت خای مهم در این حوزه می باشد.

توماج در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح شهید شوشتری در شهرستان خاطر نشان کرد: روستای بصیرآباد بخش گلدشت به عنوان محل اجرای طرح شهید شوشتری در شهرستان مشخص گردیده است.

فرماندار گمیشان با اشاره به اقدامات عمرانی انجام شده در سطح این روستا در قالب طرح شهید شوشتری گفت: زیرسازی و آسفالت سطح خیابان های سطح روستا به طول 4 هزار و 700 متر، اجرای کانیو به طول یک هزار و 600 متر، خاک برداری به طول 7 هزار مترمربع، بهسازی مسیر و جابجایی تیر برق، پازل فرش مهابر به طول 3 هزار متر مربع و 500 متر، شن ریزی معابر، افتتاح ساختمان جدید خانه بهداشت و روکش آسفالت مسیر دسترسی به سطح روستا از مهمترین اقدامات عمرانی در قالب این طرح در روستا بصیرآباد بوده است.

وی افزود: برگزاری چندین جلسه، کلاس ها، کارگاه های آموزشی، انجام معاینات رایگان ویژه سالمندان و دانش آموزان و برگزاری کلاس های آموزشی مهارت آموزی مشاغل خانگی از برنامه های دیگر اجرا شده در این روستا می باشد.

توماج در بخش دیگری از سخنان خود مواد مخدر را یک آسیب بزرگ اجتماعی دانست و گفت: مواد مخدر قدرت، خلاقیت، توان و سازندگی را از افراد جامعه گرفته و باعث فروپاشی بنیان خانواده ها می گردد.

وی تاکید کرد: ارائه آموزشات لازم به خانواده ها و به آگاهی رساندن آنها از مضررات مواد مخدر و چگونگی برخورد جوانان با این پدیده شوم امری لازم و ضروری است.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گمیشان وظیفه مندی در این حوزه را ضروری دانست و گفت: باید تلاش کنیم تا محیط های اجتماعی و اقتصادی مناسبی را در سطح جامعه فراهم شود.

فرماندار گمیشان در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر اینکه مبارزه با مواد مخدر یک برنامه مهم در شهرستان می باشد، خاطر نشان کرد: 20 دستگاه و نهادهای سطح شهرستان در این حوزه با ارائه برنامه های مختلف در جهت از بین بردن این پدیده شوم فعالیت می کنند.

33اولویت درحوزه های مختلف مبارزه با موادمخدردرگمیشان اجرامی شود

 

33اولویت درحوزه های مختلف مبارزه با موادمخدردرگمیشان اجرامی شود

 

33اولویت درحوزه های مختلف مبارزه با موادمخدردرگمیشان اجرامی شود

 

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گمیشان
  • بازدید : 402
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 4191

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 191
بازدید دیروز: 105
بازدید ماه:5226
بازدید سال:5226
بازدید کل:2173986