عضویت    ورود
ورود به سایت
» » پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب در سال 1393


پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب در سال 1393

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب در سال 1393

امسال را سال «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملي و مديريت جهادي» نامگذاري مي كنيم، تلاش مشترك و مجاهدانه مردم و مسئولان لازمه تحقق شعار سال است.

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيامي بمناسبت آغاز سال ۱۳۹۳ هجري شمسي، با تبريك سال نو و نوروز به همه ي هم ميهنان و ايرانيان عزيز در سراسر جهان بخصوص خانواده هاي معظم شهدا و ايثارگران و مجاهدان راه اسلام و ايران، سال جديد را سال «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملي و مديريت جهادي» نامگذاري كردند.

حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به تقارن سال جديد با ايام شهادت بانوي بزرگ جهان اسلام حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها از خداوند متعال مسالت كردند: اين تقارن، امكان بهره گيري مضاعف از انوار هدايت الهي و بركات فاطمي را براي ملت ايران فراهم سازد.

ايشان در ترسيم افق سال نو، دو مسئله ي اقتصاد و فرهنگ را مهم تر از مسائل ديگر بر شمردند و تاكيد كردند: براي تحقق شعار سال ۹۳ يعني «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملي و مديريت جهادي» تلاش مشترك مسئولان و آحاد مردم ضروري است.

حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به نقش اساسي و برجسته ي مشاركت و حضور مردم در «زندگي و سازندگي كشور» خاطرنشان كردند: هم در اقتصاد و هم در فرهنگ، كار بدون حضور مردم پيش نخواهد رفت و گروههاي گوناگون مردمي بايد با اراده و عزم راسخ ملّي در اين عرصه ها نقش آفريني كنند.

رهبر انقلاب اسلامي افزودند: مسئولان هم موظفند با توكل به خداوند و با تكيه ي بر مردم، در هر دو عرصه ي اقتصاد و فرهنگ، مجاهدانه وارد ميدان عمل شوند.

ايشان تاكيد كردند: آنچه در سال جديد پيش رو داريم، عبارت است از اقتصادى كه به كمك مسئولان و مردم شكوفايى پيدا كند، و فرهنگى كه با همت مسئولان و مردم بتواند سمت و سوى حركت بزرگ كشور و ملت ما را معين كند.

حضرت آيت الله خامنه اي با تأكيد بر ضرورت استفاده از تجربه ها و عبرتهاي گذشته در تصميم گيري هاي آينده، به ارزيابي كيفيت تحقق شعار «حماسه سياسي و حماسه اقتصادي» پرداختند و گفتند: در سال ۹۲، حماسه سياسي با حضور مردم و تلاش مسئولان در عرصه هاي مختلف نظير انتخابات، راهپيمايي هاي بزرگ و عرصه هاي ديگر به بهترين شكل تحقق پيدا كرد و با دست بدست شدن قدرت اجرايي در كمال امنيت و آرامش، حلقه ي جديدي از سلسله ي طولاني مديريت كشور شكل گرفت.

رهبر انقلاب مسئله اقتصاد را براي مردم و كشور مسئله اي مهم خواندند و با اشاره به برخي تلاشهاي قابل تقدير در زمينه ي حماسه ي اقتصادي افزودند: البته در سال گذشته حماسه اقتصادي به شكل مورد انتظار محقق نشد كه لازم است اين حماسه در سال جديد به وجود آيد.

ايشان «سياستهاي اقتصاد مقاومتي» را زير ساخت فكري و نظري تحقق حماسه اقتصادي خواندند و تأكيد كردند: در پرتو اين سياستها اكنون زمينه ي لازم براي تلاش مضاعف فراهم است.

حضرت آيت الله خامنه اي در پيام نوروزي همچنين از خداوند متعال براي همه ي ايرانيان عزيز، جوانان، خانواده ها، كودكان و مردان و زنان اين سرزمين پر افتخار، در سال جديد تنِ سالم، شادابي، آرامش روحي، محبت، پيشرفت و تعالي و سعادت آرزو كردند.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 1222
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 49

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 236
بازدید دیروز: 105
بازدید ماه:5271
بازدید سال:5271
بازدید کل:2174031