عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » کتابخانه های عمومی شهرستان گمیشان 2 هزارو 496 نفر عضو دارد

سرپرست کتابخانه های عمومی شهرستان؛

کتابخانه های عمومی شهرستان گمیشان 2 هزارو 496 نفر عضو دارد

کتابخانه های عمومی شهرستان گمیشان 2 هزارو 496 نفر عضو دارد

سرپرست کتابخانه های عمومی شهرستان گمیشان با اشاره به آمار 28 هزارو 436 نسخه ای کتابها اظهار داشت: بر اساس آمار تا پایان سال 95 کتابخانه های عمومی شهرستان گمیشان 2 هزارو 496 نفر عضو دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری؛ خانم کلته سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان در گفت و گویی با تشریح گزارش اقدامات این نهاد فرهنگی در سال 95 خاطر نشان کرد: جلسات انجمن، نشستهای کتابخوان، نمایشگاه های کتاب، قصه گویی و جمع خوانی کتاب، مسابقات مختلف فرهنگی، کتابخوانی و ورزشی، تعمیرات ساختمانی و تهیه تجهیزات جدید بخشی از اقدامات انجام شده توسط سه کتابخانه عمومی سطح شهرستان (امام محمد غزالی گمیش تپه، ابن سینا سیمین شهر، و شهدای خواجه نفس) در سال گذشته بودند.

وی از انجمن کتابخانهبه عنوان ظرفیتی کاربردی در توسعه کتابخانه های عمومی و افزایش فعالیتهای فرهنگی جهت تحقق اهداف توسعه ای این نهاد نام برد و افزود: در سال 95 ما توانستیم 4 جلسه شهرستانی و 2 جلسه شهری برگزار کنیم و امیدواریم در سال پیش رو بیش از گذشته از ظرفیت آن بهره ببریم.

کلته در ادامه به برگزاری 27 مورد نشست کتابخوان (جلسات معرفی کتاب توسط اعضا) در محل کتابخانه و 12 مورد کتابخوان در مدارس شهرستان اشاره و اذعان داشت: چه در مناسبتهای مختلف و چه هنگامی که تازه های کتاب موجود باشد، در کتابخانه های شهرستان نمایشگاه کتاب برگزار می شود که در سال 95 هم حدود 70 نمایشگاه کتاب در سطح شهرستان برگزار شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود قصه گویی و جمع خوانی کتاب را از دیگر اقدامات کتابخانه ها در سال 95 برشمرد و افزود: این قصه گویی یا جمع خوانی، در کتابخانه و در مدارس سطح شهرستان با همکاری مدیران انجام می شود.

سرپرست کتابخانه های عمومی شهرستان ادامه داد: جلسات خوانش و تفسیر دیوان مختومقلی فراغی به تناوب در طول سال گذشته در کتابخانه های شهرستان با مشارکت و همکاری شاعرین انجام شده است.

کلته همچنین ضمن اشاره به مسابقات مختلف فرهنگی، کتابخوانی و ورزشی بیان داشت: در سال 95 مسابقات متنوعی در هر یک از کتابخانه های عمومی شهرستان برگزار شده است که از آن میان می توان به مسابقه جمله نویسی (بهترین جمله درباره کتاب)، روزنامه دیواری، چکیده نویسی، بازی با کلمات، نقاشی، کاردستی، دارت، بازیهای بومی و محلی، طناب کشی و... اشاره کرد.

وی ضمن تقدیر از مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در بحث تخصیص اعتبار 200 میلیون ریالی در حوزه تعمیرات و تجهیزات گفت: در سال گذشته اعتبارات خوبی برای تعمیر و تجهیز کتابخانه های عمومی شهرستان جذب شد که حاصل آن، اتمام گازکشی کتابخانه ابن سینا در آغاز سال 95، رنگ آمیزی ساختمان کتابخانه های غزالی و ابن سینا، تعمیر برق ساختمانی و تابلوی برق، اسپیلت سالن آمفی تئاتر غزالی، تعمیر سرویس بهداشتی ابن سینا در بخش تعمیرات بود.

کلته ادامه داد: تهیه اسپیلت، بخاری، رایانه، چاپگر، اسکنر، پرس کارت، میز و صندلی اداری، قفسه کتاب، میز و صندلی کودک و... بخشی از تجهیزات جدید کتابخانه اهدایی اداره کل کتابخانه های عمومی استان در سال گذشته بود.

وی اضافه کرد: در پایان سال 95 طی بررسی های انجام شده از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور تعداد چهار کتابخانه دراستان از صد در صد ظرفیت خود در بخش امانت و عضو برتر شناخته شدند که نام هر سه کتابخانه شهرستان (شهدای خواجه نفس ، ابن سینا سیمین شهر و غزالی گمیش تپه ) در آن به چشم میخورد که گویای استقبال مردم شهرستان از فعالیتهای کتابخوانی و تلاش های ستودنی کتابداران پرتلاش مجموعه اداره کتابخانه های عمومی شهرستان می باشد.

سرپرست کتابخانه های عمومی شهرستان در بخش پایانی سخنان خود ضمن دعوت از مردم جهت عضویت در کتابخانه ها اظهار داشت: ثبت نام در کتابخانه غزالی گمیش تپه به صورت رایگان صورت می گیرد.

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گمیشان
  • بازدید : 804
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2535

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 307
بازدید دیروز: 11
بازدید ماه:307
بازدید سال:13673
بازدید کل:2182433