عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » آموزش نیاز اولویت‌دار پدافند غیرعامل گلستان / بسیاری از مردم با پدافند غیرعامل آشنا نیستند

معاون فرماندار گمیشان تاکید کرد؛

آموزش نیاز اولویت‌دار پدافند غیرعامل گلستان / بسیاری از مردم با پدافند غیرعامل آشنا نیستند

آموزش نیاز اولویت‌دار پدافند غیرعامل گلستان / بسیاری از مردم با پدافند غیرعامل آشنا نیستند

معاون فرماندار شهرستان گمیشان گفت: پدافند غیرعامل برای پیشبرد بهتر برنامه‌های خود، باید توجه به موضوعات آموزشی را در اولویت کاری خود قرار دهد، چرا که بسیاری از مردم و حتی مدیران هنوز با این مجموعه آشنا نیستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری؛ سید علیرضا حسینی در اولین جلسه شورای هماهنگی پدافند غیر عامل شهرستان گمیشان اظهار کرد: فرهنگ‌سازی و آموزش پدافند غیر عامل یکی از مهم‌ترین برنامه‌های راهبردی کشور است که باید تمامی سطوح جامعه را در بر گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در پدافند غیر عامل تمامی نهادها، نیروها، سازمان‌ها، صنایع و حتی مردم عادی می‌توانند نقش موثری ایفا کنند در حالی که در پدافند عامل مانند سیستم‌های ضدهوایی و هواپیماهای رهگیر، تنها نیروهای مسلح مسئولیت برعهده دارند.

به گفته حسینی، فرهنگ‌سازی و ایجاد باور عمومی در خصوص ضرورت بکارگیری اصول پدافند غیرعامل و انجام اقدامات دفاعغیرعامل برای مقابله با تهاجم خصمانه و کاهش خسارات ناشی از بلایای طبیعی و غیر طبیعی و پیشگیری از تلفات انسانی یکی از موضوعات بنیادی است که وسعت و گسترش آن همه زیرساخت‌ها و مراکز حیاتی و حساس و مهم را در هر کشوری در بر می‌گیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر عمده‌ترینهدف پدافند غیرعامل، ایمن سازی و کاهش آسیب پذیری زیرساخت های مورد نیاز مردم است تا به تدریج شرایطی را برای امنیت ایجاد کند.

جانشین رئیس شورای هماهنگی پدافندغیرعامل در شهرستان گمیشان تصریح کرد: این اقدامات چنانچه به صورت یک برنامه‌ریزی و با طراحی در توسعه پایدار نهادینه شود، خود به خود بسیاری از زیرساخت هایی که ایجاد می شود، در ذات خود ایمنی خواهند داشت.

حسینی یادآور شد: در شرایط کنونی برای اصلاح زیرساخت‌های ایجاد شده هم می‌توان با ارائه راهکارهایی همچون مهندسی مجدد، شرایط مناسبی مهیا و آنها را مستحکم کرد.

حسینی در ادامه، دستورالعمل شورای پدافند غیرعاملرا که توسط استاندار گلستان برای دستگاه‌های اجرایی استان ارسال شده بود را قرائت کرد و بندهای آن را با توجه به وظایف سازمانی ادارات تشریح و اجرای آن را مورد تاکید قرار داد.

در ادامه جلسه، اعضای حاضر، ضمن ارائه عملکرد خود در حوزه پدافند غیر عامل، خواستار توجه بیشتر به مباحث آموزشی در این حوزه کاری شدند.

 

آموزش نیاز اولویت‌دار پدافند غیرعامل گلستان / بسیاری از مردم با پدافند غیرعامل آشنا نیستند

 

 




بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گمیشان
  • بازدید : 372
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 3528

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 361
بازدید دیروز: 131
بازدید ماه:979
بازدید سال:14345
بازدید کل:2183105