عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » آخرین جلسه شورای اداری شهرستان گمیشان در سال 97برگزار شد

باحضورمعاون استاندار،فرماندارومدیران کل استان؛

آخرین جلسه شورای اداری شهرستان گمیشان در سال 97برگزار شد

آخرین جلسه شورای اداری شهرستان گمیشان در سال 97برگزار شد

به گزارش پایگاه طلاع رسانی فرمانداری؛ آخرین جلسه شورای اداری شهرستان گمیشان در سال 97 با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، فرماندار و مدیران کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری و شیلات استان برگزار شد.

غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در این جلسه با اشاره به ظرفیت های توسعه ای شهرستان گمیشان گفت: آبزی پروری و گردشگری از ظرفیت های مهم گمیشان برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال می باشد.
وی افزود: ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی همواره یکی از سیاست های مهم مسئولین در سطح استان و شهرستان گمیشان بوده است.
غراوی یادآور شد: توسعه صنعت با محوریت صنایع تبدیلی و تکمیلی در حوزه آبزی پروری می تواند ارزش افزوده و رونق اقتصادی گمیشان را افزایش دهد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با اشاره به سفر ریاست جمهوری به استان بیان داشت: تخصیص اعتبار 30میلیارد ریال جهت توسعه زیرساخت های سایت میگو برای فاز دوم این مجتمع از ره آورد مهم سفر ریاست جمهوری به استان بوده است.
قائم مقام ستاد خدمات سفر استان در پایان با اشاره به ظرفیت های گردشگری گمیشان تاکید کرد: باید ظرفیت های گردشگری و بوم گردی در سطح روستاهایی که این چنین ظرفیت هایی را دارند باید فعال شود.
توماج فرماندار گمیشان نیز در این جلسه گفت: حضور مسئولین بلند پایه کشوری و استانی در سطح شهرستان گمیشان در طول سال 97 نشان از توجه ویژه دولت به منطقه می باشد.
وی اضافه کرد: در طول سال 216 میلیارد تومان پروژه در سطح شهرستان گمیشان در حوزه های عمرانی، اقتصادی و اشتغالزایی افتتاح و به بهره برداری رسیده است.
فرماندار گمیشان در ادامه با اشاره به پیش بینی اعتبارات پروژه ها در کمیته برنامه ریزی سال آینده نیز بیان داشت: اعتبارات پروژه ها در کمیته برنامه ریزی شهرستان برای سال 98 برای طرح ها و پروژه هایی خواهد بود که در هفته دولت یا دهه فجر افتتاح خواهند شد.
رئیس ستاد خدمات سفر شهرستان گمیشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آمادگی شهرستان جهت استقبال از مسافرین و گردشگران نوروزی گفت: 4 نوروزگاه در سطح شهرستان گمیشان ویژه نوروز 98 برگزار می شود.
وی افزود: این نوروزگاه ها در شهرهای گمیش تپه و سیمین شهر و روستاهای خواجه نفس و قلعه حاجی گلدیخان برگزار خواهند شد.
توماج ارائه و ترویج برنامه های شاد و مفرح را در طول نوروز از برنامه های ضروری دانست و گفت: جشنواره اقتصاد روستایی یک روزه نیز ساحل چارقلی و گلفشان قارن یارق سقرتپه برگزار خواهد شد.
فرماندار گمیشان در پایان با اشاره به افزایش ظرفیت اقامتگاه های سنتی شهرستان خاطر نشان کرد: 11بوم گردی و 3 خانه مسافر پذیرای 675 نفر در طول شب به مسافران و گردشگران خدمات ارائه خواهند داد.
در ادامه کریمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز با اشاره به بسیج دستگاه های خدمات رسان در طول سفرهای نوروزی گفت: کلیه دستگاه های عضو ستاد خدمات سفر آمادگی کاملی را برای ارائه خدمات بهینه به مسافران و گردشگران را دارند.
وی افزود: امروزه شهرستان گمیشان با ظرفیت های خوبی که در حوزه ها و بخش های مختلف گردشگری دارد توانسته است به عنوان شهرستان مقصد گردشگری خود را معرفی کند.
کریمی ادامه داد: گمیشان در نمایشگاه گردشگری تهران نیز توانست ظرفیت ها، صنایع دستی و فرهنگ خود را به خوبی معرفی کند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به ظرفیت گردشگری ساحلی گمیشان نیز خاطر نشان کرد: 500 میلیون از محل اعتبارات ملی برای توسعه زیرساخت ساحل شهرستان خصوصاً در حوزه راه دسترسی و آسفالت آن تخصیص داده شده است.
قدس علوی مدیرکل شیلات استان نیز در این جلسه گفت: در سال 98 برداشت 4هزار تن میگو از سطح مجتمع پرورشی شهرستان گمیشان پیش بینی شده است.
وی افزود: تامین آب مجتمع میگو همواره یکی از برنامه ها و دغدغه های مهمی بود که با حمایت ها و تلاش های انجام شده توسط دو کانال برای آبرسانی به مجتمع عملیات لایروبی و احداث در حال انجام می باشد.
قدس علوی ادامه داد: لاین 4 فاز اول مجتمع به مساحت هزار هکتار به سرمایه گذاران بومی واگذار شده که در سال 98 پرورش میگو در سطح مزارع خود را انجام خواهند داد.
معرفی مسئولین جدید شهرستان و گزارش مسئولین میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری و منابع طبیعی و آبخیزداری و شهرداران گمیش تپه و سیمین شهر از محورهای دیگر این جلسه بوده اشت.

آخرین جلسه شورای اداری شهرستان گمیشان در سال 97برگزار شد

 

آخرین جلسه شورای اداری شهرستان گمیشان در سال 97برگزار شد

 

آخرین جلسه شورای اداری شهرستان گمیشان در سال 97برگزار شد

 



بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گمیشان
  • بازدید : 412
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 4478

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 37
بازدید دیروز: 502
بازدید ماه:1157
بازدید سال:14523
بازدید کل:2183283