عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » نگاه به ساماندهی سواحل در سال جاری باید تغییر یابد

عبدالرضا چراغعلی معاون سیاسی، امنیتی - اجتماعی استاندار؛

نگاه به ساماندهی سواحل در سال جاری باید تغییر یابد

نگاه به ساماندهی سواحل در سال جاری باید تغییر یابد

 

 

سومین جلسه ستاد ساماندهی ، هماهنگی و نظارت بر سواحل استان به ریاست عبدالرضا چراغعلی معاون سیاسی، امنیتی - اجتماعی استاندار  در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان گمیشان  برگزار شد.
 در این جلسه ، عبدالرضا چراغعلی معاون سیاسی، امنیتی - اجتماعی استاندار ، دکتر علی برزمینی سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استاندار ، سید علیرضا حسینی معاون فرماندار شهرستان گمیشان ، حسین احمدی فرماندار شهرستان بندرگز ، الیاس هیوه چی فرماندار شهرستان ترکمن، بخشداران تابعه و سایر اعضا حضور داشتند.
معاون استاندار ،در جلسه ستاد ساماندهی ، هماهنگی و نظارت بر ساحل استان مطرح کرد: بایدنگاه و رویکردها به ساماندهی سواحل در سال جاری تغییریابد تا شاهد ارائه خدمات کیفی تر در طرح های دریا باشیم.
چراغعلی در این جلسه با اشاره به ظرفیت های توسعه ای شهرستانهای ساحلی گفت: آبزی پروری و گردشگری از ظرفیت های مهم برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال می باشد.
وی افزود: ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی همواره یکی از سیاست های مهم مسئولین در سطح استان و بویژه شهرستان های ساحلی بوده است.
عبدالرضا چراغعلی معاون استاندارافزود: با اشاره پهکسازی سواحل خزر در روز دریای خزر خاطر نشان کرد : به این ترتیب به تدریج عموم مردم نیز در جهت حفاظت از دریای خزر در زمینه کاهش آلودگی های ورودی به این دریاچه و نیز حفاظت از گونه های زیستی آن همکاری های لازم را به طور خودجوش خواهند داشت.

در ادامه الیاس هیوه چی فرماندار شهرستان ترکمن با بیان اینکه جذب سرمایه گذار و ایجاد درآمد پایدار در شهرستانهای ساحلی باید در اولیت همه کارها قرار بگیرد، اظهار داشت: حفاظت از اراضی ساحلی، شناسایی و ایجاد طرح های جدید شنا و سالم سازی دریا، استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد در حوزه سواحل، پیگیری مسیرهای دسترسی به اسکله و تکمیل زیرساخت ها و امکانات محل شنا، شناسایی ظرفیت و توانمندی شهرستان و بهره مندی در حوزه ساحلی، پیگیری آزادسازی حریم دریا، ساماندهی مراکز اسکان و اقامت از جمله اموری است که باید مورد اهمیت واقع شوند.

سید علیرضا حسینی، معاون فرماندار گمیشان دراین جلسه  با اشاره به اینکه روز 21 مردادماه نقطه عطفی در تاریخ همکاری های زیست محیطی در رابطه با دریای خزر محسوب می شود، تصریح کرد: از سال 87 به بعد جشن روز جهانی دریای خزر در پنج کشور ساحلی برگزار شد و ایران نیز همانند سایر کشورها هر ساله برنامه های ویژه ای را به مناسبت این روز اجرا می کند.
معاون فرماندار شهرستان گمیشان خاطرنشان کرد: در سالهای اولیه درخصوص بحث خزر بیشتر همایش های دولتی در تهران برگزار می شود اما به تدریج به این آگاهی دست یافتیم که بهتر است در این روز با برگزاری جشنواره های مردمی ، عامه مردم به ویژه بومیان استان های ساحلی شمال کشور را با ضرورت حفاظت هر چه بیشتر از محیط زیست دریای خزر آشنا کنیم.

حسین احمدی فرماندار شهرستان بندرگز نیزدراین جلسه گفت: با فرافکنی و تفرقه نمی توانیم رسالت و وظیفه خود رادر قبال مردم‌ انجام دهیم. بلکه باید با تعامل و همدلی کارها محقق شود.
وی با بیان اینکه بخشداران و دهیاران بازوان اجرایی فرمانداری هستند، افزود:ساماندهی و رسیدگی به مشکلات بخش‌های تابعه باید با کمک نمایندگان مجلس و مسئولان بالا دستی حل شود. ودراین خصوص انتظار می رود همه مسئولان در سایه همگرایی و هم افزایی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند.

گفتنی است در ادامه جلسه مسائل و مشکلات موجود در محدوده ی شهرستانهای ساحلی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و راهکارهای مناسب توسط مسئولین مربوطه ارائه شد .


 

نگاه به ساماندهی سواحل در سال جاری باید تغییر یابد

 

نگاه به ساماندهی سواحل در سال جاری باید تغییر یابد

 

نگاه به ساماندهی سواحل در سال جاری باید تغییر یابد

 

 

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گمیشان
  • بازدید : 399
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 4759

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 119
بازدید دیروز: 105
بازدید ماه:5154
بازدید سال:5154
بازدید کل:2173914