عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » دومین جشنواره موسیقی آوای ارادت در گمیشان برگزار شد

با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

دومین جشنواره موسیقی آوای ارادت در گمیشان برگزار شد

 دومین جشنواره موسیقی آوای ارادت در گمیشان برگزار شد

 

با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دومین جشنواره موسیقی آوای ارادت با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان و بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) در شهرستان گمیشان برگزار شد.


 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری؛ دومین جشنواره موسیقی آوای ارادت در شهرستان گمیشان با حضور دکتر سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ،دکتر هادی حق شناس استاندار گلستان، احمد دستمرد فرماندار گمیشان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی و اصحاب فرهنگ و هنر در شامگاه چهارشنبه ١٦ مرداد ماه در کانون فرهنگی تربیتی عبدیجان آخوند نبوی نژاد گمیشان برگزار شد.


در ابتدای حضور در شهرستان گمیشان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در منزل شهید خدمت گمیشان "نازمحمد خالدی" با خانواده یکی از شهدای خدمت و جانباخته در حادثه سیل این شهرستان دیدار و از آنان دلجویی کرد.

در ادامه و با حضور در محل برگزاری جشنواره ؛ استاندار گلستان در این آیین با بیان اینکه این مراسم نشانه ارادت به امام رضا (ع) است، اظهار داشت: پاس نگه داشتن رسوم و آداب اقوام مختلف، موجب افزایش سرمایه اجتماعی خواهد شد و افزایش سرمایه اجتماعی به توسعه استان و شهرستانهای استان گلستان کمک میکند.
استاندار گلستانادامه داد: از ۲۶ قوم ۱۶ قوم در استان گلستان زندگی می‌کنند و اهمیت اقوام استان گلستان را نشان می‌دهد.


 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان نیز در این مراسم اظهار کرد: هنر مخلوق هنرمند است و هنرمند در جایگاه خلیفه الهی دست به آفرینش میزند و این چنین است که به آثار هنری آفرینشهای هنری میگوییم.

عادله کشمیری در دومین جشنواره موسیقی آوای ارادت اظهار کرد: هنر مخلوق هنرمندانه است و در جایگاه خلیفه الهی هنرمندان دست به تولد موسیقی می‌زنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستانادامه داد: هنر هنرمند فرزند او است و باقیات و صالحات برای آن می‌ماند مانند اذان موذن زاده و یا ربنای استاد شجریان که ماندگار شده است.

کشمیری افزود: بسیاری از آواها و موسیقی‌ها که نوای جان بخش دارند ماندگار می‌مانند و هر قومی موسیقی ویژه ای دارد و اما کمتر قومی مثل قوم ترکمن می‌توانیم پیدا کنیم که به موسیقی عشق بورزد.

کشمیری یادآور شد: امروز گرد هم آمدیم تا به این آواها و نواها گوش جان بسپاریم و از هنر موسیقی اقوام که برای ارادت به علی‌بن موسی‌الرضا(علیه السلام) سروده شده لذت ببریم.

عادله کشمیری تصریح کرد: روح موسیقی ترکمن بهگونهای است که هیچ ابتذالی را نمیپذیرد و در بخشی از موسیقی این قوم، ارادت و شیفتگی به خاندان رسول اکرم (ص) و امام رضا (ع) به چشم میخورد.

 

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان گمیشان؛ سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامیاظهار کرد: گرچه سیل خسارت وار بود ولی با خود وحدت را آورد و نشان داد که اقوام مختلف چگونه گرد هم آمدند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامیادامه داد: امروز گرد هم آمدیدم و این مهم نشان آن است که دل‌های اقوام در چند نکته محفوظ و نخستین آن محبت اهل بیت( علیهم السلام) است.

صالحی گفت: محبت اهل بیت(علیهم السلام) امروز در ما عجین شده است و هر کسی به دنیا می‌آید به محبت اهل بیت(علیهم السلام) قلبش گروه خورده است.

وی افزود: قوم ترکمن از دیرباز زندگی، روز و شب، عروسی و عزایش با مهر و محبت اهل بیت(علیهم السلام) همراه بوده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: شعاران این منطقه از مختومقلی فراغی تا شاعران امروزی ما اشعارشان به محبت به اهل بیت(علیهم السلام) گره خورده است.

صالحی افزود: در این جشنواره شاهد بودیم اقوامی مختلفی که در استان حضور دارند و می‌سرایند و می‌خوانند مضامین و نواها و آیین‌هایشان این اقوام را به هم نزدیک کرده است.

وی گفت: محبت به اهل بیت( علیهم السلام) جامعه ایرانی را در کنار هم در طول صدها سال نشانده و امروز نیز علی‌رغم بدخواهی دشمنان اینگونه است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: یکی از رویکردهایی که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دوره برگزار می‌شود این است که مراسم‌های خود را در کل ایران پراکنده کنیم و به گونه ای که شهرستان‌های بزرگ و کوچک شاهد برنامه‌های فرهنگی باشند.

وی افزود: خوشبختانه شاهد دومین سال برگزاری جشنواره موسیقی آواری ارادت هستیم و امید داریم بیش از پیش بتوانیم این آوای موسیقی که نشانه محبت به اهل بیت(علیهم السلام) را بیان کنیم.


گفتنی است در این جشنواره موسیقی گروه‌های موسیقی با اشعاری ارادت خود را به علی بن موسی الرضا(علیه السلام) نشان دادند.

 

 دومین جشنواره موسیقی آوای ارادت در گمیشان برگزار شد

 

 دومین جشنواره موسیقی آوای ارادت در گمیشان برگزار شد

 

 دومین جشنواره موسیقی آوای ارادت در گمیشان برگزار شد

 

 دومین جشنواره موسیقی آوای ارادت در گمیشان برگزار شد

 

 دومین جشنواره موسیقی آوای ارادت در گمیشان برگزار شد

 


 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گمیشان
  • بازدید : 472
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 4767

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 114
بازدید دیروز: 502
بازدید ماه:1234
بازدید سال:14600
بازدید کل:2183360