عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » اولین جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان گمیشان در سال 98


اولین جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان گمیشان در سال 98

اولین جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان گمیشان در سال 98

 

"سید علیرضا حسینی" معاون فرماندار شهرستان گمیشان، نهضت سوادآموزی را یکی از مهمترین نهادهای آگاهی بخش خواند وگفت: افزایش نرخ باسوادی می تواند جامعه را به بلوغ فکری و شخصیت انسان را به تکامل برساند،رشد جوامع بشری در گرو فراگیری دانش و آموختن سواد است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری گمیشان؛ اولین جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی به ریاست"حسینی" معاون فرماندار با موضوع مشارکت درشناسایی وترغیب افراد بی سواد و کم سواد رده ی سنی 49-10 سال به منظور تحقق پوشش حجم ابلاغی سال 98 برگزار گردید.

"حسینی" ، یکی ازدروازه های آسیب اجتماعی را بی سوادی دانست و افزود: اگرافراد جامعه با سواد باشند می توانند روزگار خوبی را تجربه کنند و اهداف اجتماعی در جامعه بخوبی پیش برود.

وی با تاکید بر لزوم همکاری و خرد جمعی تصریح کرد: دستگاه های مختلف باید پای کار بیایند همه وهمه باید باشند تا بتوانیم یک فضای خوب و پر جاذبه را برای ایجاد رغبت افراد بی سواد و کم سواد فراهم نماییم.

همچنین همکاری دهیاران وشوراها در روستاها را با مربیان ضروری دانست تا زمینه آموزش افراد بی سواد و کم سواد در روستاها نیز براحتی فراهم گردد.

در ادامه این نشست مدیر سوادآموزی شهرستان مهمترین مسئله سوادآموزی را در ابتدای فعالیت سالانه عدم شناسایی و دسترسی به افراد بی سواد وکم سواد رده ی سنی 49-10 سال عنوان نمود و افزود : ادارات و دستگاه ها ی مختلف می توانند در شناسایی گروه هدف بعنوان اولین پایه واساس فعالیت سواد آموزی کمک نمایند تا ما بتوانیم به مشخصات افراد بی سواد وکم سواد رده ی سنی 49-10 سال دست یابیم که درصورت تحقق این امر واحد سوادآموزی براحتی می تواند اهداف سوادآموزی را در شهرستان پیاده نماید و به پوشش حجم ابلاغی دست یابد لذا ادارات ودستگاه ها اسامی افراد بی سواد وکم سواد موجود در پایگاه های اطلاعاتی خود را به واحد سوادآموزی ارسال نمایند تا پس از بررسی نهایی در واحد سواد آموزی بر اساس سامانه افراد بی سواد وکم سواد شناسایی شده و با کمک سوادآموزی به موازات ارائه خدمات اداری وقانونی زمینه ثبت نام وآموزش آنان از طریق واحد سوادآموزی محقق گردد.

کارشناس آموزش و پرورش در باب اهمیت همکاری دستگاه ها چنین اظهارداشتند: ((در شرایط کنونی آموزش وپرورش به تنهایی قدرت جذب بی سوادان وکم سوادان راندارد ، تعدادی از دستگاه ها وادارات ،بواسطه ارتباطات کاری با گروه هدف سوادآموزی ازتوان بیشتری درشناسایی ،جذب، هدایت وتشویق افراد بی سواد وکم سوادبه ثبت نام وآموزش در نهضت سواد آموزی برخوردارند. خوشبختانه مهمترین این بخش ها بعنوان عضو شورای پشتیبانی سوادآموزی حضور دارند لذا مساعدت وهمکاری عزیزان درشناسایی هدایت ، جذب ،ایجاد انگیزه وترغیب گروه هدف سوادآموزی مهمترین اولویت پشتیبانی از سوادآموزی شهرستان بحساب می آیدکه می توانند سوادآموزی را در تحقق اهداف تعریف شده یاری رسانند.))

گفتنی است این جلسه با حضور "کر" مدیر آموزش وپرورش (دبیر جلسه) ، مدیر سواد آموزی و سایر اعضای شورای پشتیبانی سوادآموزی و مدعوین،در دفتر مدیریت آموزش و پرورش شهرستان برگزار شد.

اولین جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان گمیشان در سال 98

 



بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گمیشان
  • بازدید : 390
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 4801

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 122
بازدید دیروز: 1
بازدید ماه:609
بازدید سال:13975
بازدید کل:2182735