عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » اجرای طرح یاریگران زندگی با هدف ایجاد حس مسوولیت در میان مردم

فرماندار شهرستان خبر داد:

اجرای طرح یاریگران زندگی با هدف ایجاد حس مسوولیت در میان مردم

اجرای طرح یاریگران زندگی با هدف ایجاد حس مسوولیت در میان مردم

 

 

فرماندار شهرستان گفت: اجرای طرح ملی یاریگران زندگی به دنبال ایجاد حس مسوولیت در میان مردم و سوق دادن همه امکانات دولتی و غیر دولتی به سمت پیشگیری است.

 احمد دستمرد در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان گمیشان اظهار کرد: توجه به اصل مقدم بودن پیشگیری بر درمان و اطلاع‌رسانی در خصوص مضرات مصرف مواد خانمان‌سوزدر جامعه، می توان امید داشت که مصرف مواد و گرایش جوانان به سمت مواد کمتر شود.

وی با اشاره به نقش خانواده ها و ضرورت آگاهی بخشی در خصوص مضرات مصرف مواد مخدر افزود: آموزش خالنواده‌ها و گسترش و ارتقاء ورزش همگانی ز مهم‌ترین راهکارهای مقابله فرهنگی با اعتیاد و مبتلا شدن به این بیماری سخت و خانمان‌برانداز است.

دستمردادامه داد: توسعه و ارتقای خانه‌های ورزشی روستایی، حمایت از تیم های ورزشی، سرمایه گذاری بر فعالیت های فرهنگی و اجتماعی به ویژه ورزشی اثرات مطلوبی در جامعه خواهد گذاشت.

رئیس شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان در خصوص مصرف برخی داروهای غیر مجاز به ویژه درورزشکاران هشدار داد و گفت: متاسفانه در اثر غفلت، شاهد مصرف داروهای غیر مجاز تحت عناوین مختلف هستیم که این مواد علاوه بر آسیب به جسم این افراد، موجب بروز مشکلات دیگری در جامعه می شود که مساله قاچاق از جمله این موارد است.

دستمرد با اشاره به پلمپ یک واحد عرضه کننده داروی غیر مجاز در شهرستان گفت : عطاری ها آگاه باشند که فقط مجاز به فروش گیاهان دارویی هستند نه داروهای گیاهی. چرا که تجویز داروهای گیاهی باید تحت نظر پزشک انجام پذیرد و تجویز آن بدون داشتن علم پزشکی قطعاً با مخاطراتی برای مصرف کنندگان توام است.

وی در ادامه خواستار آموزش نسل جوان در خصوص پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی طی طول سال شد و از مسئولان ذیربط درخواست کرد این آموزش‌ها مقطعی و مختص به یک هفته خاص نباشد و به شکل دایمی در مدارس، مساجد و دیگر اماکن فرهنگی برگزار شود.

فرماندار شهرستان گمیشان تصریح کرد:همه ادارات و مسولان در زمینه کاهش مصرف مواد و پیشگیری از گرایش جوانان به این مواد، مسئول هستند و باید در این مسئله مهم نقش اساسی داشته باشند و از هیچ کوششی فروگذار نکنند.

به گفته دستمرد:بحث تحقق رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر به آسانی و با اقدامات پیشگیرانه به نقطه مطلوبی نخواهد رسید و باید تحقیق و پژوهش در این زمینه انجام و سپس راهکارهای اساسی در یک برنامه زمانی مشخص در جهت پیشگیری و کاهش مصرف مواد طراحی و اجرایی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری گمیشان؛ جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان گمیشان به ریاست فرماندار و رئیس شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان گمیشان، با محوریت اجرای طرح یاریگران زندگی با هدف ایجاد حس مسوولیت در میان مردم و گروه‌های مختلف اجتماعی به‌منظور پیشگیری از اعتیاد در مدارس شهرستان در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

 

اجرای طرح یاریگران زندگی با هدف ایجاد حس مسوولیت در میان مردم

 

اجرای طرح یاریگران زندگی با هدف ایجاد حس مسوولیت در میان مردم

 


 

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گمیشان
  • بازدید : 426
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 4826

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 164
بازدید دیروز: 105
بازدید ماه:5199
بازدید سال:5199
بازدید کل:2173959