عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » گمیشان زمین لرزه خیز است/ آمادگی پیش از بحران از الویت های پیشگیری است

فرماندار گمیشان:

گمیشان زمین لرزه خیز است/ آمادگی پیش از بحران از الویت های پیشگیری است

گمیشان زمین لرزه خیز است/ آمادگی پیش از بحران از الویت های پیشگیری است

 

فرماندار شهرستان گمیشان اذعان داشت: گمیشان از جمله نقاط زمین لرزه خیز گلستان است و طول سال بارها زلزله را با شدت کم و بیش احساس کرده است.

احمد دستمرد در جلسه ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان گمیشان افزود: این موضوع ایجاب می‌کند، تمهیدات لازم جهت آمادگی همه جانبه برای مواجهه با شرایط احتمالی پس از حادثه اتخاذ شود.

به گفته وی: آمادگی پیش از حوادث احتمالی از جمله آموزش خانواده ها، کودکان و ذخیره‌سازی مناسب نیازهای مردمی از الویت های پیشگیری در عرصه مدیریت بحران است.

دستمرد ادامه داد: در سیل فرصتی برای مدیریت بحران وجود دارد اما زلزله از حوادثی است که در یک زمان کوتاه و بدون هیچ گونه علایمی روی می‌دهد که همین موضوع مانع از واکنش سریع در برابر آن می‌شود.


وی با اشاره به عملکرد و همدلی دستگاه های شهرستانی در مواجهه با حادثه سیل در ابتدای سال جاری اذعان کرد: عملکرد مجموعه عوامل هلال احمر، شبکه بهداشت و درمان، نیروی های مسلح، جهادکشاوزی و سایر مدیران شهرستانی در فرآیند پیشگیری، مقابله و بازسازی سیل تحسین برانگیز بود.

رئیس ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان گمیشان با تاکید بر انجام مطالعات دقیق و اقدامات زیربنایی برای پیشگیری از حوادث احتمالی در شهرستان تصریح کرد: چنانچه در تحقق اولویت‌بندی هادر این بخش به درستی عمل نشود، وقوع خسارات در حوادثی مشابه سیل در بارندگی های آینده محتمل خواهد بود.

در ادامه دستمرد با اشاره به خسارات وارده در بخش های مختلف این شهرستان بر اثر سیلاب اذعان کرد: قبل از وقوع سیل، در سال 96 عملیات زهکشی شمال گمیشان آغاز و زمان وقوع حادثه 33 هزار هکتار از اراضی شهرستان گمیشان عملیات زهکشی انجام شده بود که در انتقال سیلاب به دریا کمک چشمگیری داشت.


وی تصریح کرد: بعد از وقوع سیل و فروکش کردن سیلاب، بنابر ابلاغ دولت، جهاد کشاورزی شهرستان موظف به تشکیل پرونده اراضی، دامداری‌ها و مرغداری‌های خسارت دیده برای پرداخت تسهیلات شده بود که تا کنون پنج هزار و 424 پرونده در سامانه سجاد ثبت شده است.

به گفته دستمرد: براساس گزارش جهاد کشاورزی شهرستان، در جریان سیل 28 هزار هکتار از مزارع زیر کشت شهرستان دچار خسارت شده بود.


رئیس قرارگاه بازسازی و نوسازی شهرستان با اشاره به تعمیر اکثر واحد های مسکونی خسارت دیده از سیل اظهار کرد: تاکنون برای سه هزار و 13 واحد مسکونی تعمیری خسارت دیده از سیل، پرونده تشکیل داده شد که از این تعداد دو هزار و 500 واحد تعمیری، تحویل مالکان شده است.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان گمیشان؛ صبح امروز به ریاست فرماندار و با حضور معاون فرماندار گمیشان، معاون مدیر کل مدیریت بحران استان، جلسه ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

گمیشان زمین لرزه خیز است/ آمادگی پیش از بحران از الویت های پیشگیری است

 

گمیشان زمین لرزه خیز است/ آمادگی پیش از بحران از الویت های پیشگیری است

 


 

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گمیشان
  • بازدید : 422
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 4874

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 307
بازدید دیروز: 131
بازدید ماه:925
بازدید سال:14291
بازدید کل:2183051