عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » توجه به پیشگیری، لایروبی رودخانه ها و مقاوم سازی منازل موجب کاهش خسارات سیل می شود

استاندار گلستان در آیین افتتاح واحدهای مسکونی در گمیشان با همکاری سپاه گیلان؛

توجه به پیشگیری، لایروبی رودخانه ها و مقاوم سازی منازل موجب کاهش خسارات سیل می شود

توجه به پیشگیری، لایروبی رودخانه ها و مقاوم سازی منازل موجب کاهش خسارات سیل می شود

 

استاندار گلستان با اشاره به بروز بحران های مختلف در استان اظهار کرد: توجه به اقدامات پیشگیرانه ، لایروبی رودخانه ها ، سدها و مقاوم سازی منازل و واحدهای مسکونی موجب کاهش خسارات سیل می شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان گمیشان، دکتر حق شناس امروز چهارشنبه 30 مهر در آیین افتتاح 87 واحد مسکن سیل زده در گمیشان با حضور سردار حزنی مشاور فرمانده کل سپاه و دبیر قرارگاه خدمت رسانی و محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سردار عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس استان گیلان و سردار ملک شاهکویی سپاه نینوای گلستان ، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره تمام شهدا خصوصاً شهدای خدمت رسانی در عرصه سیل استان، تصریح کرد: سیل سال گذشته بیش از 4800 میلیارد تومان خسارت مادی به بار آورد و اگر چنانچه امروز سیل سال ۹۸ تکرار شود ۵۰ درصد این خسارات رقم خواهد خورد چراکه تنها ۴۰ درصد لایروبی اتفاق افتاده و هنوز سد نرماب به اتمام نرسیده است.

وی افزود: در جریان سیل سال گذشته استان گلستان هر کسی که می توانست برای جبران خسارت های سیل اقدام کند در کنار مردم سیل زده قرار گرفت کما اینکه مردم شریف استان در هر حادثه در کنار یکدیگر بودند و نمونه والای آن در دفاع مقدس و تقدیم 4 هزار شهید گلستانی بود.

استاندار گلستان یادآور شد: در سیل گلستان 3 هزار میلیارد تومان بصورت نقدی، تسهیلات و بلاعوض به مردم ارائه و همچنین 65هزار تن سیمان بصورت رایگان توسط بنیاد مستضعفان و صدور پروانه ساختمانی رایگان توسط دهیاران، بخشداران، فرمانداران و شهرداران به مردم ارائه شد.

دکتر حق شناس ادامه داد : از حدود 22 هزار واحد مسکونی 14 هزار واحد تعمیراتی و 7 هزار و 700 مورد نیز احداثی بود و از این میزان توسط سه سپاه نینوا، قدس و امام رضا(علیه السلام) خراسان رضوی و بسیج 2 هزار واحد را ساختند و یا تعمیر کردند.

وی گفت: براساس ارزیابی هایی که داشتیم معادل چهار هزار و 800 میلیارد تومان نیز از سوی دستگاه های اجرایی و گروه های مختلف مردمی برای منطقه سیل زده اختصاص یافت.

استاندار گلستان ابراز داشت: اگر امروز سیل سال 98 تکرار شود 50 درصد این اتفاقات رقم خواهد خورد چراکه تنها 40 درصد لایروبی اتفاق افتاده و هنوز سد نرماب به اتمام نرسیده است.

استاندار گلستان خاطر نشان کرد: غفلت تاریخی در بخش آب، فاضلاب و رودخانه های استان اتفاق افتاده و روز گذشته با همراهی نمایندگان مجلس یک صورت وضعیت چهار هزار و 800 میلیارد تومانی به وزیر تحویل دادیم تا بخشی از این اعتبارات طی سال جاری و سال آینده و برنامه هفتم توسعه به استان اختصاص پیدا کند.

دکتر حق شناس به مقاوم سازی واحدهای مسکونی در استان تاکید کرد و گفت: در سیل واحدهای مسکونی که مقاوم سازی شده بود خسارت ندیدند و در حال حاضر 110 هزار واحد مسکونی در گلستان نیاز به مقاوم سازی دارد.

وی افزود: امسال دو زلزله و دو سیل در استان اتفاق افتاده است و یک هزار واحد مسکونی برای احداث در دست اقدام داریم.

لازم به ذکر است سپاه قدس گیلان با همکاری کمیته امداد و دستگاه های دیگر 100 واحد مسکونی در شهرستان گمیشان را بازسازی کرد و 90 واحد نیز از سوی خراسان رضوی در مناطق سیل زده گلستان ساخته شد.

 

توجه به پیشگیری، لایروبی رودخانه ها و مقاوم سازی منازل موجب کاهش خسارات سیل می شود

 

توجه به پیشگیری، لایروبی رودخانه ها و مقاوم سازی منازل موجب کاهش خسارات سیل می شود

 



بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گمیشان
  • بازدید : 345
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 5165

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 12
بازدید دیروز: 502
بازدید ماه:1132
بازدید سال:14498
بازدید کل:2183258