عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » رييس جمهوري در پيام نوروزي سال ۱۳۹۳


رييس جمهوري در پيام نوروزي سال ۱۳۹۳

رييس جمهوري در پيام نوروزي سال ۱۳۹۳

رييس جمهوري در پيام نوروزي سال ۱۳۹۳ هجري شمسي ضمن تشريح عملكرد و دستاوردهاي دولت تدبير و اميد در سال گذشته، بر ضرورت همدلي همگان در راستاي پاسداشت هويت ايراني‌ و اسلامي ‌و ايجاد فضاي رشد فرهنگ در جامعه‌ تاكيد كرد و گفت: همه تلاش دولت اين است كه مردم زندگي راحت‌تر، نگراني كمتر و نسبت به آينده كشور و فرزندانشان مطمئن‌تر باشند.

متن كامل پيام نوروزي حجت الاسلام والمسلمين دكتر حسن روحاني به شرح زير است:

بسم‌الله الرحمن الرحيم

الحمدلله رب العالمين و صلي الله علي سيدنا و نبينا محمد و آله الطاهرين و صحبه المنتجبين

السلام عليكِ يا فاطمه يا بنت رسول الله يا سيدة نساء العالمين

نوروزِ فرخنده، آغاز سال ۱۳۹۳ را به همه آحاد ملت عزيز ايران تبريك و تهنيت عرض مي‌كنم؛ مخصوصاً به آن عزيزاني كه اكنون در كنار خانواده خود و در كنار سفره نوروزي و شادي حضور ندارند. به آنهايي كه به دليل خدمت به مردم در كنار خانواده شان نيستند، خسته نباشيد عرض مي‌كنم و براي آنهايي هم كه به دلايلي در كنار خانه و خانواده خود نيستند، آرزوي رفع مشكل مي‌كنم.

تبريك ويژه به خانواده عزيز شهدا، جانبازان و ايثارگران. همچنين به همه ملل و اقوامي هم كه در اين منطقه و در هر جا كه نوروز را گرامي مي‌دارند تبريك و تهنيت عرض مي‌كنم.

بهار اعتدال و ميانه‌روي است

كينه‌ها، كدورت‌ها و كبرها را كنار بگذاريم و همه به هم با نگاه مهر و محبت بنگريم.

بهار به معناي روزي است كه ديگر از سرماي جانسوز زمستان خبري نيست و از گرماي سوزان و طاقت‌فرسا هم خبري نيست؛ پس بهار اعتدال و ميانه‌روي است و ملت ما هم از ديرباز در مسير اعتدال بوده است.

سالي كه گذشت، ‌با حماسه‌هاي عظيم و بزرگ همراه بود كه تاريخ هرگز آن را از ياد نخواهد برد. مردم به‌رغم مشكلات در زندگي، پاي صندوق آراء آمدند و همه، فارغ از آن كه به چه كسي رأي دادند، به اميد رأي دادند.

در سالي كه گذشت، مردم عزيز ايران به اين بنده و همكارانم اجازه خدمت دادند و اكنون افتخار مي‌كنم كه در كنار سفره شادي شما اجازه حضور دارم.

در هفت ماهي كه از فعاليت اين دولت گذشته، قدم‌هاي بزرگي با حمايت شما مردم برداشته شده است؛ مهمترين آن، ايجاد فضاي آرامش، همدلي، نشاط و تحرك بيشتر براي سربلندي ايرانِ عزيز و توسعه كشوري است كه زادگاه و محبوب همه ماست.

سال جاري اقدامات جدّي تري براي كاهش رشد تورم خواهيم داشت

بسيار خوشحالم به عرض ملت ايران برسانم كه در زمينه اقتصادي دولت توانست با كمك كارشناسان و كاردانان و متخصصان، سرعت تورم را مهار كند؛ از مهرماه تا پايان بهمن، در هر ماهي كه ملاحظه مي‌كنيم رشد تورم از متوسط يك درصد كمتر بوده است؛ گاهي ۱.۲ دهم، گاهي نيم درصد و در بهمن امسال[سال۹۲] رشد تورم از نيم درصد هم كمتر بوده است؛ يعني چهار دهم درصد. اگر بخواهيم با بهمن سال گذشته[سال۹۱] مقايسه كنيم كه آن موقع رقم تورم در يك ماه ۵.۳ دهم بوده، به اين معناست كه تورم بهمن پارسال[سال۹۱] نسبت به امسال [سال۹۲] ، ۱۳ برابر بوده است و امسال[سال۹۲] به يك سيزدهم كاهش پيدا كرده است. همچنان در سال آينده[سال۹۳] اقدامات مجدانه‌اي براي كاهش رشد تورم خواهيم داشت.

همچنين مسأله مهم ما در موضوع اقتصاد، مبارزه با ركود و شروع رونق اقتصادي است. سال آينده[سال۹۳]، سالِ رونق اقتصادي خواهد بود و در كنار رونق اقتصادي، شاهد رشد و شكوفايي صنعت، كشاورزي و بخش‌هاي خدمات در اقتصاد خواهيم بود.

در سالي كه گذشت، تلاش كرديم در بازار كالا، طلا، سكه، ارز و بورس آرامش حاكم باشد و خبري از نوسانات شديد نباشد. اين آرامش را در سال جاري ادامه خواهيم داد.

همچنين سال جديد در زمينه كشاورزي شاهد تحول مثبت خواهيم بود و اكنون آثار آن را در بخش كشاورزي مشاهده مي‌كنيم. در اينجا لازم مي‌دانم از همه روستائيان، كشاورزان، كارآفرينان، صنعتگران، كسبه، كارمندان،‌ كارگران، دانش‌آموزان و ‌دانشجويان، زنان و مردان و به ويژه جوانان، به خاطرحمايتشان از برنامه‌هاي خودشان - برنامه‌هاي دولت تدبير و اميد- تشكر و سپاسگزاري كنم.

امروز صداي ملت ايران در دنيا بهتر شنيده مي شود

سال گذشته در زمينه سياست خارجي قدم بسيار مهمي برداشته شد و امسال هم ادامه خواهد يافت. توانستيم درباره مشكلي كه به نام پرونده هسته‌اي و تحريمي كه به ناروا عليه ملت ما وضع كرده بودند، در اولين قدم موفقيت‌آميز، به توافقي ولو كوتاه‌مدت دست پيدا كنيم و در واقع، ارّابه تحريم را متوقف كرديم؛ اين مسير ادامه خواهد يافت و در سال جاري اميدواريم بتوانيم به توافق نهايي دست يابيم.

در سياست خارجي، چهره جمهوري اسلامي ايران در صحنه جهاني كاملاً عوض شده است. امروز چهره واقعي اين ملت بزرگ براي جهانيان بيشتر نمايان شده است و مي‌بينيم كه صداي ملت در دنيا بهتر شنيده مي‌شود. شاهد رفت‌ و آمدهاي سياسي و اقتصادي در مسير توسعه و رشد كشور هستيم و در سال جاري نيز شاهد آن خواهيم بود.

دولت، درمان و امنيت غذايي براي اقشار محروم را به عنوان دو سياست در سال جاري دنبال خواهد كرد.

به طور كلي، وضعيت درمان كشور و سلامت و بيمه درماني به نفع مردم تحول مثبت خواهد يافت. مردم در ماه‌هاي آينده شاهد اوضاع بهتري در مسير سلامت خودشان و فرزندانشان خواهند بود.

همه تلاش اين دولت اين است كه مردم زندگي راحت‌تر، نگراني كمتر و نسبت به آينده كشور و فرزندانشان مطمئن‌تر باشند.

در سال جاري قدم دوم در زمينه هدفمندي يارانه‌ها برداشته خواهد شد و در اين زمينه اطمينان مي‌دهم كه اقشار محرومِ جامعه از كمك بيشتري برخوردار خواهند شد؛ مخصوصاً امنيت غذايي اقشار محروم جامعه مورد توجه ويژه دولت خواهد بود.

بايد بداخلاقي، تندي و دروغ از جامعه رخت بربندد

مسأله سياست داخلي و فرهنگي براي اين دولت بسيار اهميت دارد. مي‌خواهيم اخلاق در جامعه ما حاكم شود و تندي‌ها و افراط‌ها رخت بر بندد. در يك جامعه اسلامي، محمدي، علوي و فاطمي، نبايد تهمت و افترا و دروغ جاي پايي داشته باشد؛ بايد دشنام براي هميشه از فضاي جامعه ما رخت بربندد؛ ما پيرو همان قرآنيم كه به ما امر مي‌كند حتي نسبت به كفّار، سَبُّ و دشنام روا نداريم.

انتقاد حق همه است، اما يادمان باشد كه با زبانِ نرم و دلسوزانه با هم سخن بگوييم. ما نياز به انسجام و وحدت داريم. اگر همه دست به دست هم ندهيم، گل‌هاي جامعه ما شكفته نخواهد شد. اگر گُلي شكفته مي‌شود، در سايه هماهنگي آب و خاك و نور است؛ اگر اين سه با هم نباشند، سبزه‌اي نخواهد بود و گُلي شكفته نخواهد شد.

همه دست به دست هم دهيم؛ داراي هر فكر و انديشه‌اي هستيم، هويت ايراني‌ و اسلامي‌مان را پاس بداريم. فضاي رشد فرهنگ را در جامعه‌مان بوجود بياوريم. اين دولت به مردم اطمينان مي دهد كه دو چندان براي بهبود معيشت مردم، تعالي اخلاق و كاهش آسيب‌هاي اجتماعي، قدم‌هاي مجدانه‌اي را در سال جاري برخواهد داشت.

فضاي صميميت و مهرباني دركشور بيش از پيش باشد

نوروز امسال با عطر دل‌انگيز كوثر توأم است. همه ما از اين فضاي معطّر استفاده كنيم و خود را به خاندان رسالت نزديك‌تر كنيم؛ ساعاتِ دعا و ساعات توجه به خداست؛ قلب‌ها به خدا نزديك‌تر شده است. همه مردم بايد تلاش كنند به خداوند متعال، قرآن مجيد و راهِ حق نزديك‌تر شوند و فضاي صميميت و برادري و مهرباني در اين كشور بيش از پيش حاكم شود.

در پايان، درود و سلام و تحيّتم بر انبياء ، اولياء و معصومين و به ويژه امام هشتم سلام‌الله‌عليه كه كشور ما در پناه اوست و همچنين سلام و تحيّت به محضر امام زمان، ولي‌عصر ارواحنا له الفداه.

ياد شهيدان و امام شهيدان را گرامي مي‌داريم و در سال جديد همه براي اجراي سياست‌هاي كلي اقتصاد مقاومتي و توسعه و رونق بيشتر كشور تلاش خواهيم كرد.

روز و شب شادي داشته باشيد؛ ايام تعطيلات بسيار خوب باشد و همه تلاش كنيم به محيط زيست‌مان توجه كنيم. نوروز آراستگي است. تلاش كنيم ايران را بياراييم و نگذاريم خداي ناكرده ايرانِ عزيز ما، زمين، هوا، دريا و تالاب‌هايش آلودگي پيدا كنند.

شاد و سربلند باشيد

والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 1142
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 52

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 306
بازدید دیروز: 11
بازدید ماه:306
بازدید سال:13672
بازدید کل:2182432