عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » هشتمین جلسه شورای اداری شهرستان گمیشان برگزار شد


هشتمین جلسه شورای اداری شهرستان گمیشان برگزار شد

هشتمین جلسه شورای اداری شهرستان گمیشان برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری؛ هشتمین جلسه شورای اداری شهرستان به ریاست فرماندار و با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، اعضای شورای تامین، امام جمعه خواجه نفس و دیگر مسئولین برگزار شد.

"حسین پیش قدم" رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان درجلسه شورای اداری شهرستان گمیشان با اشاره به بحث لایحه بودجه سال آینده گفت: ویژگیهای لایحه بودجه 1397 کشورکاهش اتکا به منابع حاصل از درآمد های نفتی و گازی و اتکا بیشتر به منابع حاصل از درآمدهای مالیاتی می باشد

وی افزود: توجه ویژه به موضوعات محوری همچون آب، محیط زیست ،ساماندهی پسماندها،حمل و نقل ریلی از اولویت های برنامه ای لایحه بودجه ۹۷ می باشد.تلاش برای حذف فقر مطلق از طریق تحت پوشش قراردادن تمام افراد با درآمد کمتر و بهبود بهداشت و سلامت با نگاه عدالت اجتماعی از مهمترین موضوعات لایحه می باشد.

پیش قدم تصریح کرد: کاهش درآمدهای نفتی، اتکا به منابع داخلی و ثروت داخلی و توجه ویژه به موضوعات محوری همچون آب، محیط زیست ،ساماندهی پسماندها،حمل و نقل ریلی از اولویت های برنامه ای لایحه بودجه ۹۷ می باشد.تلاش برای حذف فقر مطلق از طریق تحت پوشش قراردادن تمام افراد با درآمد کمتر و بهبود بهداشت و سلامت با نگاه عدالت اجتماعی از مهمترین موضوعات لایحه می باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در ادامه سخنان خود با اشاره به ظرفیت های آبزی پروری شهرستان گمیشان گفت: درسال جاری دربحث بودجه،شهرستان گمیشان رشدبیش از70درصدی را داشته است و این نشان از توجهات ویژه دولت به مناطق مرزی و کمتر توسعه یافته می باشد.

وی گردشگری ،صید وصیادی وصنایع وابسته را نیز از اولویت های توسعه ای شهرستان گمیشان عنوان و افزود: باید بر اساس ترسیم نقشه راه مناسب این قابلیت ها را مدیریت و به خوبی استفاده کنیم.

پیش قدم به ظرفیت های سرمایه گذاری بالای شهرستان اشاره نمود واذعان داشت: با توجه به ظرفیت های موجود درآینده شهرستان گمیشان میتواند زمینه ساز توسعه استان شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بر برنامه های در حال پیگری و انجام در خصوص راه اندازی ناحیه تخصصی شیلات، احداث بیمارستان، توسعه سایت میگو و ظرفیت های گردشگری مطالبی را بیان کرد.

"سعید مازندرانی" مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز در این جلسه اشتغال را از برنامه های مهم برشمرد و گفت: دولت در سال جاری ایجاد اشتغال فراگیر را در برنامه خود قرار داده است.

وی افزود: وظیفه دولت ارائه تسهیلات و تسهیل گری و روان کردن فضای کسب و کار با در نظر گرفتن توسعه و رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار است.

مازندرانی توسعه مشاغل خانگی را از برنامه های دیگر دولت در جهت ایجاد اشتغال برشمرد و اضافه کرد: در سال جاری برای توسعه و راه اندازی مشاغل خانگی 8 میلیاردو 600 میلیون ریال برای شهرستان گمیشان در نظر گرفته شده است و این فرصتی برای ایجاد اشتغال پایدار در بین خانواده ها است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در ادامه سخنان خود ارائه آموزش برای تسهیل در ایجاد اشتغال را امری مهم و ضروری دانست و خاطر نشان کرد: آموزشات باید متناسب با ساختارها و نیازهای منطقه و فضای کسب و کار باشد تا ضمن ارائه تسهیلات در این مسیر به نتایج خوبی منتج گردد.

وی توسعه اشتغال روستایی را از برنامه های دیگر عنوان و اضاضه کرد: تسهیلات اختصاصی با کارمزد4 درصد برای اشتغال روستایی وعشایری فرصت خوب دیگری است که می توان با ارائه طرح های اشتغالزایی ار آنها بهره برد.

مازندرانی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به مبحث کارورزی گفت:ادارات وشرکت ها ومراکزمختلف میتوانند از فارغ التحصیلان دانشگاهی و ازاین پتانسیل خوب بهره مند شوند و این طرح به کاهش نرخ بیکاری وافزایش آماراشتغال کمک خواهد کرد.

 

هشتمین جلسه شورای اداری شهرستان گمیشان برگزار شد

 

هشتمین جلسه شورای اداری شهرستان گمیشان برگزار شد

 

هشتمین جلسه شورای اداری شهرستان گمیشان برگزار شد

 

هشتمین جلسه شورای اداری شهرستان گمیشان برگزار شد

 

 

 

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گمیشان
  • بازدید : 328
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 3015

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 32
بازدید دیروز: 143
بازدید ماه:1295
بازدید سال:14661
بازدید کل:2183421