عضویت    ورود
ورود به سایت
» » پرداخت خسارت 130 میلیارد ریالی به کشاورزان سبل زده گمیشانی

استاندار گلستان خبر داد؛

پرداخت خسارت 130 میلیارد ریالی به کشاورزان سبل زده گمیشانی

پرداخت خسارت 130 میلیارد ریالی به کشاورزان سبل زده گمیشانی

استاندار گلستان گفت: تاکنون بالغ بر 13 میلیارد و۵۰۰میلیون تومان بابت خسارات وارده ناشی از سیلاب به کشاورزان گمیشانی پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری گمیشان، هادی حق شناس در جلسه شورای اداری شهرستان گمیشان اظهار کرد: تعداد یک هزار و 600 پرونده خسارت دیدگان کشاورزی نیز برای دریافت تسهیلات به بانک های استان ارجاع شده است.

وی خاطرنشان کرد: بازسازی و نوسازی و جبران خسارات وارده ناشی از سیل به عنوان اولویت برنامه‌های استان، مور د تاکید بوده و همه مدیران شهرستان های سیلزده نیز باید به شکل جدی موضوعتات این بخش را پیگیری کنند.

 

حق شناس با اشاره به صدور پروانه های ساختمانی واحدهای مسکونی خسارت دیده در سطح استان افزود: تاکنون 800 پروانه ساختمانی در سطح استان برای واحدهای خسارت دیده در سیل اخیر صادر شده است. که این روند باید سریع تر مورد پیگیری مسئولان امر قرار گیرد.

وی ادامه داد: در بحث جبران خسارت ها نیز به شهرداری ها، و دهیاری های خسارت دیده شهرستان کمک های خوبی خواهد شد که در این زمینه اعتبار 900 میلیون تومانی به شهرداری گمیش تپه و اعتبار 400 میلیون تومانی به شهرداری سیمن شهراختصاص می یابد که تنها در حوزه عمرانی باید صرف شود.

نماینده عالی دولت در گلستان با اشاره به ظرفیت‌های مهم توسعه در شهرستان گمیشان اذعان کرد: پروژه توسعه شش هزار هکتاری میگو در کنارچهار هزار هکتار قبلی بعنوان پروژه های ارزشمندی است که در شهرستان وجود دارد و می توان از این ظرفیت ارزشمندعلاوه بر اشتغال به عنوان پروژه گردشگری استفاده کرد.

حق‌‌شناس در پایان تصریح کرد: وضعیت فضای سبزکل استان مطلوب نیست ولی مقدمات کار را فراهم خواهیم‌کرد تا در کل استان به ویژه درشهرستان های سیل زده به این بخش توجه ویژه ای شود.

در ادامه سرپرست فرمانداری گمیشان با تشکر از حضور استاندار گلستان و ضمن تقدیرو تشکر از زحمات تمامی دستگاه ها ،مردم و نهادهای مختلف درجریان سیل و پساسیل اضافه کرد: گمیشان در زمره شهرستان های توسعه نیافته کشور است و دارای یشترین نرخ بیکاری در سطح استان به شمار می رود.

احمد دستمرد افزود: توسعه همه جانبه شهرستان در تمامی زمینه ها از برنامه های مهم دولت تدبیر و امید محسوب می شود که برای اجرایی شدن آن اقدامات خوبی انجام گرفته که باید این اقدامات شتاب بیشتری بگیرد.

وی اضافه کرد: بازسازی و جبران خسارات های وارده از سیل اخیر در منطقه از برنامه های مهم شهرستان است و دستگاه های شهرستانی و استانی نیز در این زمنیه تعامل خوبی با فرمانداری دارند.

دستمرد ضمن تاکید بر تسریع روند جبران خسارت وارده از سیل بیان کرد: عملکردها درخصوص رفع مشکلات سیل زدگان هنوز در حدمطلوب نبیست که با توجه به مشکلات موجود امیدواریم هرچه سریعتراین مشکلات پیش رو حل شود.

نماینده عالی دولت در گمیشان با تشریح الزمات فنی و زیرساختی برای منطقه گفت: نبود بیمارستان، مشکلات وکمبود آب شرب ،نبودبرخی ادارات، ایمن نبودن شهرستان درمقابل سیل،پایین بودن سرانه برخورداری شهرستان، کمبود ماشین آلات شهرداری ،اصلاح معابر و نبود فضاهای ورزشی متناسب باجمعیت از مشکلات فنی و زیرساختی در گمیشان است.

وی در بخش پایانی سخنان خود ضمن اشاره به امنیت بالا و مشارکت مردم گمیشان درصحنه های مختلف به ویژه انتخابات خاطر نشان کرد: توجه به توسعه فضای سبز،تسریع درجذب سرمایه گذاران،تسهیل کارهای اداری برای سرمایه گذاران ،استفاده از پتانسیل سواحل سطح منطقه، مزارع پرورش میگوو ناحیه تخصصی شیلات و فعال کردن بخش گردشگری از ظرفیت ها و برنامه های مهمی است که زمینه رشد و توسعه شهرستان مرزی گمیشان را بیشتر خواهد کرد.

 

پرداخت خسارت 130 میلیارد ریالی به کشاورزان سبل زده گمیشانی

 

پرداخت خسارت 130 میلیارد ریالی به کشاورزان سبل زده گمیشانی

 

پرداخت خسارت 130 میلیارد ریالی به کشاورزان سبل زده گمیشانی

 

پرداخت خسارت 130 میلیارد ریالی به کشاورزان سبل زده گمیشانی

 

 

 

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گمیشان
  • بازدید : 431
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 4734

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 27
بازدید دیروز: 143
بازدید ماه:1290
بازدید سال:14656
بازدید کل:2183416